Content

Content is KING. In de vorige paragraaf hadden we het al over de importantie van backlinken. Websites zijn eerder geneigd naar je te linken als je website er ook prettig uitziet en bij voorkeur ook nog eens leuke content bevat. Dit kunnen je producten zijn en een mooie foto. Daarnaast hebben steeds meer webshop-blogs. Google loves content en blogs kunnen hierin een hele belangrijke rol in vervullen.

Kunnen… ja je zult geregeld voor je lezer interessante artikelen moeten schrijven. Je zult elke week over je schrijversblok moeten stappen. Voor zowel linkbuilding als bloggen is doorzettingsvermogen voor nodig.

Eerst het onderwerp kiezen. Stel hierbij zo specifiek mogelijk je lezersgroep vast met de daarbij behoudende interesses. Probeer zoveel mogelijk vanuit je eigen ervaringen te schrijven. Pak geen onderwerp aan waar je geen kaas van heb gegeten. Als je veel kennis van het onderwerp hebt kan je er doorgaans leuker over schrijven. Je leest deze blog toch ook?! Mooi voorbeeld.

Maak een pakkend artikel voeg je mening toe. Om de aandacht erbij te houden is het verstandig om de tekst niet te lang te maken (300 max 500). Maar wissel een korte blog af met een langere. Last but nog least: voeg bij de blog ook een foto toe. Als Eye catcher.

Zodra je de blog op je website post is het goed om promotie hiervoor te maken. Gebruik hiervoor de social media als Twitter, Facebook en Google+. Zorg dat je in het bericht naast een korte pakkende omschrijving ook een foto over het onderwerp hebt toegevoegd. Plaats in het bericht de link waar je het kan lezen en plaats paar trefwoorden (voorafgaand met #).

Zorg voor discipline en plaats minimaal 1 keer per week een artikel om te voorkomen dat lezers de beleving hebben van een inactieve blog. Succes!

Geef een reactie